טעמים אסיאתיים בסלט קטן ומרענן
אני הוספתי לו נודלס וטחינה, שנתנה קרמיות ועיגלה טעמים- לארוחה שלמה ומאוזנת
תודה ל- Yasmine Ali ❤️
…


המתבונן הזה מתעקש שיתנו לו תשומת לב מבחינת טעמים. ג’ינג’ר יכול להיות חריף מאד או פחות וכך גם אהבה החיך לדבש וכולי. לכן יש להתחיל עם מעט ולהוסיף לפי מה שאוהבים
…
1 כוס אדממה
1 חבילה (~240 גר’) של אפונת גינה/snap peas
1/4 כוס כוסברה- קצוצה דק
4 בצלים ירוקים
מיץ מחצי לימון
—
1 כף שומשום קלוי
1-2 כפיות דבש
1-2 כפיות ג’נג’ר מגורר
1 כף גדושה שמן-צ’ילי
1 כפית שמן-שומשום
מלח- לפי הטעם
—-
אם רוצים: נודלס, טחינה גולמית, ליים
…
לסלט:
מבשלים את האדממה במים רותחים עם מלח כ-3 דקות, עד שהיא נעימה לאכילה. מסננים ונותנים להתקרר מעט.
פורסים דק את אפונת הגינה והבצל הירוק בזוית אלכסונית. מעבירים לקערה יחד עם הכוסברה והאדממה ומתבלים במיץ לימון.
במחבת קטנה מחממים קלות יחד את שמן-הצ’ילי, שמן-השומשום והג’ינג’ר. המטרה היא לנטרל לג’ינג’ר חריפות מעקצצת. נותנים לעסק לבעבע קלות כדקה. מסירים מהאש ומוסיפים דבש ומעט מלח. אם חסרה מעט לחות, אפשר להוסיף כף של מים.
יוצקים על מרכיבי הסלט, מוסיפים את השומשום ומערבבים היטב יחד. טועמים ומתקנים תיבול.
—-
אם בא נודלס- מבשלים לפי הוראות היצרן. אצלי היתה חבילה של נודלס מאורז מלא/ 230 גר’.
הכפלתי את כמות האדממה ואת שמן-הצ’ילי וחיזקתי בטחינה גולמית (3 כפות בערך) וצ’ילי גרוס.
מסננים את הנודלס, משאירים מעט נוזלים בכדי לשטחי ה תהיה חברותא. נותנים לחום לאחד עניינים אבל משתדלים שהשעועית והאדממה ישמרו על צבע ירוק עז
מלח לפי הטעם ושפריץ ליים

כתיבת תגובה